PHPPamokos.lt


15. Priežiūra - reagavimas į užklausas, naujų versijų leidimas

Mūsų pirmasis įskiepis - tinyRelated - jau WordPress.org įskiepių kataloge. O kas toliau? Nemažai įskiepių kūrėjų šioje vietoje ir pabaigia, keliauja prie kito projekto, tačiau yra darbų kuriuos reikia nuveikti ir po įskiepio išleidimo, jei norite, kad jūsų įskiepis būtų pastebėtas, naudojamas ir vertinamas.

Populiarinimas

Tai, kad jūsų įskiepis yra WordPress.org kataloge, toli gražu negarantuoja, kad jis bus pastebėtas ir naudojamas. Anksčiau šis katalogas turėjo skyrelį, kur matydavosi naujausi ir vėliausiai atnaujinti įskiepiai, tačiau dabar jos yra pradingę, taigi iš esmės jus pastebės tik kai pasirodysite paieškos rezultatuose. O naujo, niekeno dar nenaudojamo ir gerų įvertinimų neturinčio įskiepio niekas neskubės bandyti.

Jei norite būti pasgtebėti, teks savo įskiepį populiarinti. Kaip - geras klausimas. Apie tai daug straipsnių prirašyta. Iš esmės visi šie patarimai susiveda į turinio marketingą - kurkite turinį apie savo įskiepį ir juo dalinkitės. Blogo įrašai, tutorial'ai, apžvalgos ir taip toliau. Ieškokite internete žmonių, turinčių problemą, kurią jūsų įskiepis išsprendžia ir siūlykite jiems sprendimą. Kelios vietos, nuo kur galima pradėti:

Visur galioja ta pati taisyklė - dalyvaukite, siūlykite, bet nebūkite spam'eriai. Paminėti savo įskiepį kaip galimą problemos sprendimą galima, bet jeigu tiesiog prie kiekvienos bent kiek susijusios temos kopijuosite tą patį reklaminį savo įskiepio aprašymą, greitai būsite išprašyti.

Statistika

Kai jau pradedate reklamavimą, visad norisi pamatyti jo rezultatus. Deja, WordPress.org pateikiama statistika yra, švelniai tariant, skurdoka. Kiekvieno įskiepio puslapyje yra statsitikos tab'as, bet jame gausite tik vieną gabaliuką informacijos - kiek kartų jūsų įskiepis buvo parsisiųstas vieną ar kitą dieną. Apie peržiūras, ar tai iš kur lankytojai atėjo - jokių žinių.

Tai kaip tuomet matuoti savo reklamos efektyvumą? Kur leidžia taisyklės, aš stengiuosi naudoti nuorodų trumpintuvą, kuris pateikia daugiau statistikos - kiek kartų nuoroda buvo paspausta ir kokioje vietoje. Paprastai naudoju savo sukurtą tiny.lt, bet turbūt yra ir geresnių. Žinoma, toks būdas - ne idealus, bet vistiek šiek tiek daugiau informacijos, nei gaunama standartiniu būdu.

Deja, kai kur (pvz. Reddit'e) trumpintos nuorodos yra nepageidaujamos. Tada galima taikyti kiek kitą metodą - reklamuoti ne tiesiogiai įskiepio puslapį WordPress.org kataloge, o sukurti jam atskirą tinklalapį, kurį valdote jūs ir galite įdėti statistikos skriptą, tokį kaip Google Analytics ar Piwik. Tai gerokai atriša rankas, tačiau reikalauja daugiau papildomų pastangų ir priežiūros (atnaujinimo ir pan.).

Techninės pagalbos formumas

WordPress.org svetainės įskiepio puslapyje yra skyrelis, leidžiantis vartotojams užduoti klausimus ir prašyti pagalbos - "Support". Anksčiau čia buvo problema, nes nebuvo patogaus būdo sekti, kada kas ko paklausė, ypač jei turite keturis įskiepius. Šitie forumai turėjo RSS srautą, bet aš RSS jau senokai nenaudoju, todėl neretai nutikdavo, kad koks nors klausimas likdavo nepastebėtas po savaitę ar dvi. Tai - didelė klaida. Vartotojai mėgsta tokius įskiepius, kurių autoriai atsako į klausimus ir padeda spręsti problemas, todėl patartina stengtis atsakyti bent jau per valandas.

Sulig 4.0 versija WordPress šiek tiek atnaujino savo įskiepių katalogą ir vienas smulkus, bet man labai naudingas atnaujinimas yra atsiradusi galimybė el. paštu gauti pranešimus apie pagalbos užklausas. Tai leidžia gerokai greičiau į jas sureaguoti ir jų nepražiopsoti. Tiesa, išleidus naują įskiepį, reikia nepamiršti paspausti prenumeratos mygtuką jo pagalbos forume.

Man WordPress pagalbos forumas nėra patogus kaip issue tracker. Kadangi šiaip ar taip savo įskiepių kūrime naudoju GitHub, tai ir jo klaidų registravimo ir bilietukų (tickets) sistema man pritinka labiau. Paprastai gavęs užklausą į WordPress.org aš persikeliu bilietuką į GitHub, ir ten jau su juo dirbu. Telieka nepamiršti į WordPress.org raportuoti progreso.

Atnaujinimai

Atnaujinimai į WordPress.org įskiepių katalogą siunčiami per tą pačią Subversion repozitoriją, kaip ir pradinė versija. Tiesiog tags kataloge sukuriamas naujas katalogas (pvz. 1.0.1), į jį įkeliamas naujas įskiepio kodas, o trunk kataloge - įdedama nauja readme.txt versija, kurioje įrašas Stable Tag jau rodo į naująją versiją.

Atlikus pakeitimus, reikia juos pridėti į repozitoriją Add komanda, o tuoment - viską nusiųsti į serverį Commit komandos pagalba. Lygiai taip pat, kaip ir pirmą kartą išleidžiant įskiepį (žr. 14 skyrių). Per 10-15 min. įskiepių katalogas atsinaujina, o visose WordPress instaliacijose atsiranda pranešimas, kad yra nauja jūsų įskiepio versija. Jūsų naudotojams užtenka paspausti "Update" ir įskiepis bus atnaujintas jų serveriuose.

Jeigu neatnaujinate paties įskiepio, tik norite parodyti, kad jis palaiko naują WordPress versiją arba atnaujinti/pakeisti assets paveikslėlius, užtenka pakoreguoti atitinkamas vietas. Tokiu atveju atsinaujins tik įskiepio puslapis WordPress.org, o įskiepio versija nepasikeis, ir vartotojams nieko atnaujinti nereikės.

Jeigu kuriate premium įskiepį ir WordPress.org katalogu nesinaudojate, atnaujinimai yra gerokai didesnis galvos skausmas, nes pagal nutylėjimą WordPress atnaujinimų sistema veikia tik su WordPress.org talpinamais įskiepiais. Tiesa, yra programinių sprendimų, kurie leidžia šią sistemą pergudrauti, bet paprastai tai yra mokami servisai.

Maža gudrybė - kai WordPress.org skaičiuoja parsisiuntimų skaičių, kiekvienas įskiepį atnaujinęs vartotojas skaičiuojamas kaip naujas parsisiuntimas. Taigi, darydami daug mažų atnaujinimų galite šiek tiek dirbtinai padidinti parsisiuntimų skaičių (o pagal jį vartotojai neretai renkasi įskiepį). Tiesa, persisitengti nereikėtų ir dažniau nei kas porą savaičių išleidžiami atnaujinimai gali nuvarginti jūsų naudotojus, todėl būsite nurašytas į "spamerių" kategoriją.

Pabaiga

Štai ir pasiekėme kurso pabaigą. Per 15 skyrių spėjome aptarti visus pagrindinius dalykus, kurių reikia kuriant nesudėtingą WordPress įskiepį. Žinoma, kalbėti dar yra apie ką - kešavimas, transient'ai, HTTP API, $wpdb klasė ir daugelis kitų dalykų, naudojamų kuriant sudėtingesnius įskiepius liko nepaliesta. Rekomenduoju toliau domėtis savarankiškai ir bandyti, bandyti, bandyti. O kai užstrigsite, visuomet galite manęs paklausti.



(c) 2015-2018. Visais klausimais kreipkitės povilas@laraveldaily.com